Tradisjonell reklame... ( og litt om de nye mediene)

"Tradisjonell reklame" den store taperen... Etter den digitale revolusjonen, hvor står egentlig TV, Radio, Aviser og slike plasseringer i forhold til "nye medier"?

Det som startet i det små midt på 90 tallet og som kom på banen som en alternativ mediavei i begynnelsen av dette tusenåret har tatt store andeler, men er fortsatt ikke alene om å kunne gi god reklameeffekt for de rette varer og tjenester.

Vi elsker inntoget av det digitale fordi det gir oss så mange gode muligheter til å måle vårt arbeid – hele tiden.

Hvordan var livet innen reklame før internett? Hvor godt var det ikke å boltre seg på helsider i flotte farger hos Tanta i Akersgata eller Verdens Gang. Vi testet på «liking» og lesertallene til de ulike mediene slukte vi rått. Ingen tok måling av resultater så nøye, og gikk det ikke som forventet så forsøkte vi bare på nytt. Dette selvfølgelig med en stor porsjon ironi.

Det ene utelukker jo ikke det andre og ofte ser vi at kombinasjonen mellom digital- og tradisjonell kommunikasjon er effektivt. Ved å bevege oss mellom ulike bransjer ser vi også at det er mange forskjellige måter å orientere seg på i markedet. Lokale publikasjoner, målrettede aldersbestemte medier og tradisjonelle utendørsløsninger har fortsatt livets rett og kan vise til mer presise resultater enn tidligere. Dette er viktig for oss siden det er dine penger vi bruker og vi har et nærmest religiøst forhold til å bruke ressursene på riktig måte. 



Definisjonen av "tradisjonell reklame" er vel i beste fall noe vid. men siden vi omtaler nett og sosiale medier som nye medier og "digital reklame" kan vi sette begrepet "tradisjonell" på Film på TV og kino, Radioreklame, annonser i papiraviser og selvsagt en mengde plasseringer utendørs. Det kan være buss, trikk, boards eller andre plasseringer.

Vi er fortsatt like fasinert av de gamle mediene, men ser at det å kombinere mediespendingen både i tradisjonelle og nye medier er det som ofte gir best resultat. Her viser vi et eksempel hvor alle kanaler er benyttet for å bringe samme budskap ut til kunden.

Kampanjen inneholdt: • Kino • Boards • Buss • T-bane • TV • Egne landingssider • Retargeting • google Add • Facebook annonsering • Digitale bannere i norske nettaviser • Instagram annonser. og informasjonsbrosjyrer på venterommene ute på klinikkene.

Ta gjerne en prat med oss om hvordan vi kan hjelpe deg til å bli mer synlig i det kompliserte reklamebildet.


Paal Klepper: 


paal@poma.no | 
922 98 970

 

Rune Skalstad: 


rune@poma.no
 | 918 61 253


© 2019 POMA PERFORMANCE. ALL RIGHTS RESERVED